buzzfeed och övningsångest

2015-03-04 . 14:28:00
musik // Kommentarer 0



vanliga cykelrundan hem. Rätt fint, eller hur? Känns himla skönt att bara cykla och titta på vattnet efter att ha övat i några timmar. Hade instudering idag vilket gick rätt bra, det var himla kul iallafall! Vi fullkomligt slaktade Reinecke's Undinesonat och körde den VÄLDIGT mycket fortare än det ska vara (varför inte liksom), och den är SÅ KUL! Iallafall sista satsen, älskar det. Går det ens att få det mer dramatiskt än så?
Speaking of flöjten - har precis börjat spela Prokofievs flöjtsonat. HJÄLP MIG. En av de svåraste grejerna som jag har spelat, och det hjälper ju inte dirkekt att det är av mina favoritsonater - och dessutom en av de absolut svåraste som finns. Underbart. Men det är ju kul också, det känns som att det var rätt längesen som jag hade ett stycke som jag allvarligt blir skakis av. No pressure liksom. 
(HÄR är en superbra inspelning med Göran Marcusson som spelar den ifall ni vill lyssna)
nu ska jag försöka äta och bara sova innan träning - det här med att gå upp innan klockan tio känns fortfarande ovant efter lovet. Åh just det. Ny besatthet = BUZZFEED. Tack för det anna. Glöm serier, youtube är det som gäller (när har det INTE vart det för mig). Just saying. 
älskar det så himla mycket.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback