going vego

2015-04-08 . 21:25:32
vardag // Kommentarer 0



Nu spricker jag. Gjorde nyss något av det absolut lättaste och det godaste (och något av det billigaste!) jag har lagat hittills som student. Och det gick på en halvtimme! Så himla bra. Panera bara lite aubergine (ägg+panko), rosta lite sötpotatis (varför jag inte upptäck the sweet potato tidigare) och kör lite sallad, olivolja och bea till. SÅ perfekt. Har massa matlådor nu, och kommer vara mätt i några dagar framöver. Vegetariskt är bara för bra.


Annars är läget helt okej. De senaste dagarna har varit rätt lugna. Kom hem från Skultorp i måndags, hade spelning i Häggum under Påskdagen. I tisdags hade jag flöjtlektion och nu kan jag ÄNTLIGEN spela fyrstrukna D:n i Prokofievsonaten *highfivar mig själv*. Har fyndat superfin mockajacka på Myrornas som jag kan ha till våren - och nu känner jag mig så hipster och estetig som man kan känna sig. Jag sistaminutenanmälde mig till vårkonserten nästa vecka i Rikssalen och ska spela sista satsen ur Reineckes Undinesonat, som jag egentligen inte har spelat ordentligt på rätt länge. Men det blir kul ändå! Imorrn är det övaövaöva och äta och träna som gäller - har upptäckt en ny springsträcka vid Mälarstranden, hur fin som helst. Hoppas bara att jag kan hålla mig borta från youtube och försöka komma ut så att det händer nåt med det. 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback