pessimisten sanna

2014-09-14 . 17:42:26
vardag // Kommentarer 0


nu har jag precis stigit innanför dörren efter vad som måste ha varit en av de mest onödiga dagar på länge. Och antagligen en dag som är så typisk mig som det kan bli. Jag LÅSTE IN MIG på gymmet idag. Jepp. SÅKLART: På det gymmet jag går på (member24) är det dubbla lås man måste ta sig förbi (inkl fingeravtryck) och ett antal elektriska lås inuti själva gymmet, typ till omklädningsrum osv. När jag hade bytt om och sprungit någon timme på löpband och kört lite styrka skulle jag in och byta om - och mitt gymkort var BORTA. Så på något sätt har mig dragkedja på höften åkt upp av sig själv, kortet på något sätt åkt förbi nycklarna och mobilen (som låg framför kortet i samma ficka), och sedan ut på golvet. Antar jag. Iallafall så varvade jag med att krypa omkring där på golvet och leta efter ett svart kort på ett svart golv och att stå och bara tänka. Tog åtminstone 45 minuter, det där. Sen kom det en snäll person som försiktigt stod och frågade om jag behövde hjälp (mesig som jag är vågar jag ju inte fråga någon av de 15 biffiga pers som är på gymmet). Så sen var jag fri. Eller det krävdes ju bara att tjejen fick låsa upp omklädningsrummet, vänta på mig att hämta mina grejer (vilket tog sin tid för jag hittade ju inte nyckeln till skåpet, såklart), sen låsa upp omklädningsrummet igen, låsa upp första ytterdörren med fingeravtryck, trängas i det meterstora utrymmet mellan nästa ytterdörr med mig, och sen låsa upp den sista. SEN var jag fri. 
satte mig i någon sorts protest vid vattnet och läste den här fantastiska boken istället. Hade tänkt träna, läsa, öva flöjt, åka hem och städa, handla, laga mat och sen se valvaka. Vilket jag inte hinner nu ju. Men jag har ju iallafall röstat och det är ju bra.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback