femte september

2013-09-05 . 21:56:00
funderingar // Kommentarer 1


sakta men säkert börjarjag få igång några nya rutiner. Börjar faktiskt känna mig som hemma, på riktigt. Idag var det en rätt chill dag, och tror nog att torsdagar blir min nya favoritdag i veckan. Först musikhistoria med hela klassen (för en gångs skull), sen en två timmar lång gemensam blåslektion - ni anar inte hur mycket jag har längtat efter en sån lektion! Och till slut flöjtlektion! Idag slutade den med att vi höll på i nästan två timmar, istället för 80 minuter... Antar att det är sånt som händer när man har kul och är ledig resten av kvällen. Jag har verkligen så otroligt mycket att spela nu, jag har aldrig haft det förut! Riktigt häftiga kadenser som man blir helt slut i huvudet av att spela, två konserter och en massa andra noter som jag bara älskar! Och i vår kommer jag få spela en MASSA - plus sökningar(!) - så ni ska bara veta!
Vill inte avslöja för mycket nu, men en stor grej är på gång för mig åtminstone.

Det känns verkligen som att jag har hamnat helt rätt, till slut, och trots att ingen nog riktigt känner sig som hemma med klassen och skolan och allt ännu, så är det ändå skön stämning! Och lokalerna ska man inte prata om. Gammal herrgård i princip. Underbart! Imorgon har jag gehör, vokal träning och orkester (äntligen). That's it. Ska försöka fylla upp mitt tomma schema med övande, samt hitta en riktigt bra kiropraktor. Har problem med rygg/nacke och har ingen lust att känna mig som 80+ när jag inte ens fyllt 19 än. OCH PÅ LÖRDAG ÄR DET INSPARK! Sjukt taggad, men också oroad - dom frågar hela tiden om man har någon fobi mot något - så borde jag vara oroad? Men det blir kul. Ser fram emot det!

Postat av: Mamma

Hoppas du har tid för lite vila också! Bautakram! <3

2013-09-05 @ 22:41:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback