JR

2013-01-20 . 20:44:00
kreativitet // Kommentarer 0


Kom alldeles nyss hem från en Taizé-spelning i Dälderna. Det var fint - tända ljus, fin musik, mysig lokal. Det slog mig att så lite kan få en att känna sig så lycklig på något sätt. Så blev inspirerad och tittade lite på JR-s hemsida http://www.jr-art.net/ och studerade hans bilder lite.
Han är en rätt fantasiskt fascinerande person. En fotograf med en idé om att alla kan vara konstnärer. Han har haft väldigt många projekt, men just nu åker han världen runt och sätter upp fotografier på vanliga, fascinerade människor på de mest ovanliga ställena. Jag blir både glad och avundsjuk. Jag vill också vara en sån person som berör människor, på de mest ovanliga sätt. Det är rätt häftigt.
gå in på hans hemsida och läs och titta, och på hans instagram [@JR] - man blir lika inspirerad varje gång.
 
Nu väntar en film, Moonrise Kingdom, som lär vara helt underbar och annorlunda. Precis vad jag behöver tillsammans med en kopp te.
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback