uppsnärjd i det blå

2013-08-10 . 21:56:51
allmänt // Kommentarer 0


Det har hänt så otroligt mycket under en väldigt kort tid för mig. Men BARA bra saker. Än så länge iallafall.
I söndags satt jag klistrad framför datorn och såg hur Peter Capaldi blev the 12th Doctor (utmärkt val, längtar tills the 50th anniversary special i december!!). I måndags tog jag körkort (känns som att jag var den sista 94an i hela världen att göra det), så har kört så mycket jag bara kan fram och tillbaka under veckans gång. JAG ÄLSKAR DET! Att för en gångs skull kunna ha musik, bra musik på - och med hög volym dessutom - är rätt underbart. I torsdags var jag och mamma och såg Känn Ingen Sorg på bio. En av de mest underbara filmer jag någonsin sett, LÄTT! Hade gåshud hela tiden i princip. För att toppa det hela åkte vi igår in till Gtb och vandrade runt i solen. Shoppade i Second Hand-butiker i Haga, fikade i ett mysigt gömt café med murade väggar och gick på Känn Ingen Sorg-sightseeing och letade efter (*spoiler*) fiskcontainern där dom gömde sig. 
Ikväll ska jag in till stan med Erica och umgås lite (därav det utsläppta håret på bilden ovan - för första gången på säkert 4 år). Imorgon ska jag träffa mer vänner, och också bara försöka ta vara på så mycket tid det bara går. På tisdag ska jag på min livs första kräftskiva i Tåtorp med "gamla" klassen (känns fortfarande konstigt att skriva "gamla") och ha mer roligt. För sen är det slut FÖR PÅ LÖRDAG FLYTTAR JAG TILL FALUN. Det är så konstigt, jag kan inte riktigt tänka på det. Om en vecka sitter jag i Falun, i mitt nya rum, i min nya säng, ensam. Långt bort från allt tryggt, min familj, mina vänner. Väldigt läskig känsla. Men jag kan inte vara så mycket lyckligare än vad jag är nu. Det känns verkligen perfekt, och jag kan inte riktigt undgå att tro att det är på låtsas. Men det är det ju inte. Och det är den bästa känslan som finns.
 
Men nu måste jag gå, vill ju inte springa efter bussen som jag ändå alltid lyckas med att göra. 
(och förlåt för att jag inte skrivit något på väldigt länge - men ni kanske förstår att det har varit rätt mycket som jag tänkt på den senaste tiden! Men vänta bara - från och med nästa vecka kommer jag DEFINITIVT skriva av mig och berätta allt!)
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback