det bara väntade på att hända

2013-08-26 . 19:24:00
allmänt // Kommentarer 1


först och främst vill jag bara säga en sak: typiskt. Var och handlade på mitt nyupptäckta Willy's här i Falun idag, och cyklade så glatt och friskt hemåt i det underbart vackra vädret. Självklart var det lite för trevligt. När jag kom hem gjorde jag därför den trevliga upptäckten att ett av äggen i äggkartongen hade spruckit (jättelite). Och självklart hade innehållet på något mystiskt sätt lyckats rinna ut ur denna minimala spricka på äggskalet, rinna ut ur äggkartongen och rinna vidare ut till hela botten på kassen. Och på resten av min storhandling. Jupp. KLASSISKT.
Antar att jag måste se över mina packningsrutiner framföver....
Annars har det inte hänt så mycket här omkring. Dock känns det som att hela jorden nyss återuppstått - det är ungefär i det sinneståndet jag har gått omkring med under den senaste veckan. Jag har kommit på en massa bra saker med Falun, och än så länge bara två dåliga saker. De dåliga först: 

1. En enkelresa till Skövde med tåg tar ca 5-6 timmar. Suck. Behöver inte säga så mycket mer om det egentligen...
2. DET ÄR EXTREMT VARMT HELA TIDEN. Visst, jag älskar sommaren som alla andra soltörstande svenskar, men ibland blir det lite mycket. Som det faktum att hela min våning är som en bastu i princip dygnet runt. Alltså - minst 25 grader. Inomhus. Hela. Tiden. Har spenderat hela dagen med att gå omkring och se ut såhär i princip
är det för mycket att önska sig lite kyla i sitt liv?
 
Men som jag sa så är det väldigt, väldigt många bra saker här också. Det tar högst tio minuter till skolan från min lya, det har alltid varit fint väder (trots värmen), jag har ett eget övningsrum på Konservartoriet tilldelat till mig, det finns tvättmaskin på skolan, jag kan öva hur mycket jag vill - när jag vill, och imorgon ska jag träffa min flöjtlärare för första gången, och på onsdag ska jag ha min första lektion! De bra sakerna slår nog de dåliga helt enkelt. 

Jag har fått två (egentligen tre) nya saker att vara besatt av förresten. Först: Dan and Phil (aka Danisnotonfire & AmazingPhil). Ja, det är två youtubers. Och ja, de är från England. Behöver jag säga så mycket mer?
Sen, deras radioshow! Dan & Phil på BBC Radio 1, på söndagar mellan 20-22! Lyssna. 
Och till sist, Fall Out Boy. VARFÖR har jag inte lyssnat på dom innan? Allvarligt, ett av de bästa banden jag vet nuförtiden. My Songs Know What You Did In The Dark (Light Em Up) och The Phoenix är de bästa låtarna som finns!! Och med detta sagt så tycker jag ni ska kolla in den här videon från Reading Festival i England - självklart är det en "musikvideo" med Dan och Phil och andra profiler från BBC Radio 1 som mimar till Light Em' Up. Värt att se, *suck*.
 
 
Peace

Postat av: Mamma

Stor kram!!!!

2013-08-26 @ 22:35:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback