99 snabba

2012-05-24 . 00:01:52
allmänt // Kommentarer 0


läser ofta Beatrice Almhagens blogg, http://almhagen.blogg.se/, en väguskamrat som är en SINNESSJUKT duktig fotograf, och hon hade lagt upp en sån där frågestund, kan man väl säga. Och nu, ja, förlåt - är jag kanske till och med så wannabe, att jag gör detsamma! Vad ska man annars skriva, när man knappt ens orkar tänka klart? :)

1. Hur gammal är du om fem år?
23. Oj. Det är rätt snart...
2. Vem tillbringade du minst två timmar med idag?
uhm, med tanke på att jag skrev nationellt prov i 4 timmar, så är det väl klassen skulle jag tro. (låter fruktansvärt osocialt och deprimerande, men..)

3. Hur lång är du?
Har antagligen inte mätt mig på typ fem år, men skulle tro runt 175 eller sådär.
4. Vilken är den senaste filmen du har sett?¨
The Hitchhiker's Guide To the Galaxy!!!!! Världens bästa film, kan nog se den hundra gånger om. På samma dag.

5. Vem ringde du senast?
Min mamma.

6. Vem ringde dig senast?
Mamma... Insåg nyss att vi måste verkligen bli bättre på att inte ringa samtidigt!

7. Hur löd det senaste sms:et du fick?
"hahahha, oroa dig inte. It's aaalll good. ;)" Sms från Tove. Fråga mig inte om vad, det enda jag vet är att vi diskuterade ni-vet-vems död i Grey's Anatomy, och det urartade på ett sånt där typiskt Tove-Sanna-sätt... Hon är allt bra, hon.

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?
Sms, helt klart! har av någon anledning alltid avskytt att ringa människor, det känns jätteskumt. Vet verkligen inte varför, helsjukt!

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda?
Gifta.

10. När såg du senast din mamma?
För ca 10 minuter sen, hon tittar alltid in i mitt rum lite här och var.

11. Vilken ögonfärg har du?
uhmm. Konstig fråga, för mig. hade bruna ögon när jag var liten, sen gröna, sen gråa, sen gula, sen gröna...
Det senaste jag hörde var blågula(?). Allt är bara en stor färgklick, helt enkelt.

12. När vaknade du idag?
06:20. Blä.

13. Vilken är din favoritjulsång?
Lyssnar typ aldrig på julsånger, MEN om jag måste välja är det från filmernas värld - "What's this?" från the Nightmare Before Christmas, bara för jag älskar Tim Burton..

14. Vilken är din favoritplats?
London. Helt klart. Om det är i Sverige msåte det bli Kungshamn, trots att jag bara varit där en gång. Blev kär direkt, verkligen!

15. Var tror du att du befinner dig om tio år?
London, oavsett vad. Det är dit jag SKA. England över huvud taget, bort från äckelsverige.

16. Vad skrämde dig om natten som barn?
Sotisarna från Kalle Stropp och Grodan Boll!! Jag vet inte hur många mardrömmar jag hade...

17. Vad fick dig att verkligen skratta senast?
Min sjuka hund. Hon är rubbad, verkligen.

18. Hur stor är din säng?
120 cm.

19. Har du stationär dator eller bärbar dator?
Bärbar!

20. Sover du men eller utan kläder på dig?
kläder som i "vardagskläder"? hahah, vem sover med det? Jag har väl underkläder och något linne oftast.

21. Hur många kuddar har du i sängen?
2, 3 stycken.

22. Hur många landskap har du bott i?
Endast ett.

23. Vilka städer har du bott i?
har alltid bott i en liten okänd stad utanför Skövde.

24. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
Strumpor, lätt. 

25. Är du social?
Jag önskar det, men ärligt talat så, nej. usch, vad deppigt det blev!

26. Vilken är din favoritglass?
MAGNUM MANDEL!

27. Vilken är din favoritefterrätt?
uuhum, aallt... är det värsta kakmonster som finns, jag svär.

28. Tycker du om kinamat?
Det är det enda jag lever på ibland..

29. Tycker du om kaffe?
Jag har verkligen aldrig förstått mig på varken kaffe eller kaffedrickare. Är nog lite anti av mig.

30. Vad dricker du till frukost?
Juice och O'boy.

31. Sover du på någon särskild sida?
Har något tvångsbehov av att sova på höger sida - annars så går det inte alls att somna!

32. Kan du spela poker?
Är jag den enda i hela världen som inte bryr mig om kortspel, eller? haha, så nej. Jag kan inget!

33. Tycker du om att mysa/kela?
Det beror på med vem, så att säga...
34. Är du en beroendemänniska?
Skulle tro det..

35. Känner du någon med samma födelsedag som din?
Inte någon alls, faktiskt! Däremot fyller jag år 7 dagar efter en av mina närmsta klasskompisar, det är lite weird.

36. Vill du ha barn?
NEJ. Eller iallafall inte i dagsläget. Kanske när jag är runt 30, men jag har aldrig längtat efter barn..

37. Kan du några andra språk än svenska?
flytande engelska, lite franska och lite spanska.

38. Har du någonsin åkt ambulans?
Yup. Halkade med cykel en gång får några år sen, och landade i asfalten så jag svimmade. Det hela blev så komiskt tycker jag, det blev så stort för alla. (tydligen berättade dom t.om. om mig på lokalradion..?)

39. Föredrar du havet eller en bassäng?
Havet!! Är inte så förtjust av att simma och så, men att vara vid havet är en sån obeskrivligt underbar känsla. Åh.

40. Vad spenderar du helst pengar på?
Musik? Kläder? Skulle tro att det ändå är filmer som är värst...

41. Äger du dyrbara smycken?
nope. De är av ett mer personligt värde, så att säga!

42. Vilket är ditt favoritprogram på tv?
HAHAHA vart ska jag börja? Sherlock (obviously), Criminal Minds, Grey's Anatomy, HIMYM, Big Bang Theory, Chuck, Dexter, New Girl.............. ja. Och några mer såklart.

43. Kan du rulla med tungan?
haha, ja. Vad är det för fråga, hahah?

44. Vem är den roligaste människan du känner?
Mina klassisar!! Skönare människor får man leta efter.

45. Sover du med gosedjur?
Tyvärr inte. 

46. Vad har du för ringsignal?
Aerosmith & Run DMC's "Walk This Way" sen evigheter sen!!!! Alla i klassen börjar alltid sjunga med när min telefon ringer...

47. Har du kvar klädesplagg från då du var liten?
Har faktiskt ingen aning!

48. Vad har du närmast dig just nu som är rött?
Min dagbok á la Bridget Jones.

49. Flirtar du mycket?
haha kanske det..

50. Kan du byta olja på bilen?
Jag har inte ens körkort!

51. Har du fått fortkörningsböter någon gång?
Som sagt..

52. Vilken var den senaste boken du läste?
the Hitchhiker's Guide To the Galaxy. Lite insnöad är jag väl, men det är värt det.

53. Läser du dagstidningen?
Bara om jag måste... läser mest Aftonbladet på mobilen.

54. Prenumererar du på någon veckotidning?
Nope.

55. Dansar du i bilen?
hahah öh nej.

56. Vilken radiostation lyssnade du till senast?
Morgonpasset i P3

57. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
En karikatyr av Freddie Mercury.

58. När var du i kyrkan senast?
Långfredagen, då jag hade en spelning. Blir dock alldeles för sällan jag går dit på vardagen...

59. Vem var din favoritlärare på högstadiet?
Min bildlärare, Eva. Hon var helt enkelt Bäst, fanns ingen bättre!

60. Hur länge har du campat som längst i ett tält?
högst 48 timmar... den utflykten kommer jag nog aldrig glömma. Min älskade mamma och jag har någon tendens att ALLTID råka ut för alltför många saker på våra.. utflykter..

61. Vem var det som senast gjorde något extra speciellt för dig?
Min mamma, som storstädade hela mitt rum PLUS tvättade mina kläder så det var klart när jag kom hem från Norge. Hon är fantastisk. 

62. Vad lyssnar du på just nu?
Temat från Jurassic Park. John Williams är helt enkelt bäst.

63. Har du varit med i tidningen?
Alltför många gånger tyvärr...

64. Vad var det konstigaste du ätit?
Man vet aldrig var man kan få i skolan...Just saying.

65. Vem såg dig naken senast?
Min hund... haha.

66. Vad är det för färg på din tandborste?
Grön/vit.

67. Hur imponerar man på dig?
Man är sig själv! Ett plus i kanten om man tycker om samma musik som jag, och är lite nördig... som jag...

68. Vem ringer du när du är arg/ledsen?
Håller för det mesta inne allt.

69. Har du någon piercing?
Hål i öronen!

70. Din största vinst?
Stjärnvinsten på chokladhjulet på Liseberg.......

71. Civilstånd?
Singel.

72. Vilka hemsidor besöker du dagligen?
facebook, twitter, bloggen, och watchserier.eu så man kan ha lite koll på alla dom med!

73. Är du fåfäng?
Skulle vilja svara nej, men det vore en lögn. 

74. Ångrar du någonting du gjort?
Vem gör inte det?

75. Hur gammal är din pappa?
Tror att han inte skulle bli glad om jag skrev det här, hahah.

76. Vilket är ditt drömjobb?
Utbildad soloflöjtist i England! Min dröm, mitt mål, mitt allt! typ..
77. Finns det något du verkligen skulle vilja göra, men inte haft tillfälle, tid eller råd?
Massor av saker! Framförallt alla dessa missade konserter!! Har aldrig sett the Ark eller Mando, vilket är askonstigt då de är mina favoritartister från Sverige...:(

78. Vad har du haft för husdjur under ditt liv?
fiskar, grodor från sjön, och så Molly såklart.

79. Berätta tre saker som dina läsare antagligen inte vet om dig.
hmm. Jag är extreeemt nördig, framförallt med serier och tv-spel (Skyrim är favoriten!!). När alla andra barn ville bli brandmän, eller astrounauter eller prinsessor, ville jag bli arkeolog. Jupp. Det var mitt kall i flera år, innan jag hittade musiken, faktiskt! OCH jag AVSKYR VERKLIGEN SKRÄCKFILMER! Jag klarar knapp av att se Scary Movie... det är patetiskt...

80. Svär du ofta?
haha ja, faktiskt, men bara när jag är själv..
81. Sverige när det är som bäst?
Sensommar/höst. Alla färger är magiska, och då är det fortfarande varmt utomhus. 

82. Kan du åka slalom?
Kan väl kanske diskuteras....

83 Vad har du ätit idag?
Macka med salami, Juice, ett glas mjölk, pastasallad, lax, tomater, potatis.. det vanliga.

84. Vad har du för utbildning?
Går nu i tvåan på Musikgymnasiet i Skövde!!

85. Vilken kroppsdel är du mest nöjd med?
Beror på hur jag mår just då.

86. Vilken kroppsdel är du mins nöjd med?
aah.... samma svar, egentligen.

87. Vilken är din bästa egenskap?
Har hört att jag är väldigt bra på att lyssna och vara förstående(?), håller tummarna över att det stämmer!

88. Vilken är din sämsta egenskap?
Mitt tålamod. Herregud, ni skulle bara veta...

89. Nämn två historiska personer som intresserar dig.
Freddie Mercury, och Audrey Hepburn. Om man ska vara väldigt historisk så är jag inte intresserad av någon specifik person, snarare om en period - Antikens Grekland och framförallt Egyptens historia är urhäftig!! 

90. Saknar du något?
Självklart.

91. Är det viktigt att fira födelsedagar?
Absolut! Vad vore livet utan tårtor och att ge/få presenter?

92. Vad gör dig ledsen?
rätt mycket djupa saker, men också sånt som Doctor Who eller Criminal Minds kan få mig att fälla en tår då och då..

93. Vad gör dig glad?
MUSIKEN OCH MIN FAMILJ. Självklart.

94. Har du varit gift eller förlovad?
Nej.

95. Vad ska du göra i helgen?
EUROVISONKVÄLL HOS LOVA!!!!!!!

96. Vad är det knasigaste du gjort?
haha jag kommer faktiskt inte på någonting nu, tyvärr..

97. Vad har du för laster?
uhmm..

98. Vem är din förebild?
Mina föräldrar.

99. Vad ska du göra när du svarat klart på alla frågor?
SOVA! GODNATT!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback