221B Baker Street

2012-03-03 . 20:39:57
funderingar // Kommentarer 0


patetiskt att erkänna det, men har denna kväll ASKUL framör Skype-kameran. Helt själv kan tilläggas.
Jag är helt enkelt så ensam så att jag sitter och gör grimaser för mig själv - skrattar högt gör jag dessutom! 
Med stolthet dock.

Idag har varit en SPÄNNANDE dag! Inte minst för att jag åkte till Gtb helt själv och hittade till Avenyn på egen hand (har gjort det innan, men ändå. Det är ju trots allt mig vi snackar om här). Mindre tur hade jag när jag skulle leta reda på Hvitfeldska, lite snopet kändes det allt när pappa - som var så snäll som telefonguide genom Göteborg Stad - så vänligt påpekade att jag stod precis nedanför skolan och irrade runt.
"Leta bara efter en stor, häftig byggnad som ser ut som en herrgård." JÄTTELÄTT när det är minst 8 stycken gigantiska murade byggnader runt konserthuset som ser ut att komma från sena 1800-talet...
Iallafall. Det var ändå idag som jag sökte till Landslaget i Blåsmusik, det är det jag vill komma fram till.

Ansökan gick iallfall bra, måste säga att jag är lite förvånad. När jag väl spelade där framför "juryn" (en person vet jag inte om man kan kalla "jury" direkt...), så var jag inte ett dugg nervös, konstigt nog. Jag har bara varit med om det en gång tidigare i mitt liv, och det var när jag sökte OMP i Vänersborg. Då var jag precis likadan - helt iskall, lugn, rätt koncentrerad.... jag körde "min grej" helt enkelt, och tänkte inte ens på att man faktiskt kanske borde vara nervös. Men icke sa nicke. Så blev det inte!

Nu gäller det bara att vänta på resultatet, men om jag ska vara ärlig så är det rätt skönt att det är "över". Först och främst sökte jag bara för att få känna på mer på hur det är att söka till en orkester, och för att få lite mer vana under press osvosvsv, så jag blir ju inte direkt jätteledsen om jag inte kommer in - vilket faktiskt är rätt skönt att känna. Är rätt likgiltig helt enkelt. Kom hem runt 6-tiden iallfall, med ett nytt linne och en jeansjacka - är man själv i Göteborg en hel dag måste man ju passa på, eller hur? :) 

MEN - nu väntar SHERLOCK på mig!!!!!
HAR BLIVIT BEROENDE, DEN ÄR SUPERDUBERSUPERUBER BRAAAAAAAA!! Bara ett tips liksom... :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback