ljust

2011-11-20 . 18:58:59
 // Kommentarer 0



satt och försökte förstå mig på all den hopplöst enormt väldigt mycket information som finns om kamerateknik. 
Så jag fick nog, slängde bort alla de manualer jag har (inklusive min PS-bibel, som annars är grym, men som idag svek mig pga storhet. Den är enorm), och bara tog några bilder. Det jag har pysslat med den senaste timmen är att förstå mig på ISO, osvosvosv.
Ganska grundläggande saker, jag vet, men jag har ändå aldrig riktigt fått till det. Grr.
Iallfall.
Tog några bilder, utan att tänka på allt sånt, och helt plötsligt blev det helt okej ljus, helt okej ISO, helt okej skärpa.... Ja, allt funkade faktiskt väldigt bra. Sen kan man väl inte säga samma sak om motivet, men det är rätt kul att för en gångs skull vara framför kameran istället för att stå och hänga bakom den. :)

Nu tänkte jag ta och lyssna mer på Meatloaf (jepp. Tycker allt han är bra, han) och läsa lite mer på Elin Keros blogg (aka Nevnarien) och få inspiration så det bara börjar ryka ur öronen. Låter bra det!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback