ain't no reason

2011-05-23 . 22:07:52
estet // Kommentarer 0


det var sådär måttligt roligt att gå till skolan idag.... Det var som att gå in i en vägg ungefär - alla kände av sorgen, den annars så glada och livfulla skolan stod helt still. Kan inte riktigt förklara hur ledsen jag är över vad som hänt, mina tankar går till alla vänner och anhöriga!

såå...efter en väldigt jobbig start på veckan blev måndagen väl sådär hyfsat rolig... Ingen jobbade på lektionerna - det var ingen som hade ork pga det inträffade, och sen var det dags för vårkonsert med Musikskolan. Vilket i och för sig var rätt trevligt, men det var väl som det alltid varit - inte direkt det roligaste som finns. Men vi i Paraden har blivit bättre, och det är ju alltid ett plus!

Nu sitter jag och försöker desperat bli lite pepp inför fredagen då jag ska ha min termis. Termisen (terminsuppspelningen om man ska vara noggrann) innebär att man på Musikgymnasiet spelar upp ett stycke man jobbat med under terminen framför lärarna på scen, ofta på sitt huvudinstrument, och om man vill får man ha öppna dörrar så att alla andra på ES kan lyssna - om de vill. Tanken är att lärarna ska få en lite klarare blick över betygen osv, men egentligen är det bara för att eleverna ska få lite mer scennärvaro. :)

Jag ska hursomhelst spela två stycken! Först ett stycke för flöjt och slagverk som jag spelar tillsammans med några klasskompisar - vilket blir YTTERST spännande då det är ett väldigt annorlunda stycke - och sedan klassikern Madrigal av Philippe Gaubert. Ett underbart vacker stycke enligt mig, och inte särskilt svårt - men grejen är att jag spelar åttondelar/sextondelar i princip hela tiden medans pianisten spelar trioler... (!) Galet svårt att räkna!!! Phuu....Men det blir KUUUL! Hoppas jag. Men jo, det blir det nog. Ska bara försöka jobba bort all fruktansvärt onödig nervositet.
Inte det lättaste direkt.....

aja, ska väl försöka sova lite.....TAGGA NATIONELLT PROV I MATTE A IMORGON...!! Eller inte direkt.... :(



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback