TJO

2011-03-26 . 00:59:40
 // Kommentarer 0


Nu är precis allt avklarat innan projektet. Underbart! Nu ser jag istället fram emot veckor fyllda av fräck dans, underbar sång, konstiga japanska flöjt+slagverkstycken, musikaliska intåg, härliga paljettklänningar och MYCKET MER! Allt detta på tre veckor. Ingen. Skola. Alls.
Förstår ni hur underbart detta känns? :)
Det är nästan inte ens värt det att kalla det underbart, det är hundratusentals gånger bättre än underbart!!

okej, visst, jag kanske överdriver en aaniiing. Men varför inte?! ;)

Att ha historiaprovet avklarat innan projektet är också fruktansvärt skönt (sen kan man ju alltid diskutera resultatet...suck. Håller tummarna). Att kunna lägga skolan åt sidan, att inte ha NÅGONTING ALLS att göra är så härligt - det är nog första gången sedan vi började. självklart kommer lärarna trycka in så mycket prov det bara går när projektet är slut, men det tar jag då. (av någon anledning tycker inte de "vanliga" lärarna om att esteterna försvinner i 4 veckor... hmm.^^,)

Men nu, det roligaste på hela dagen: Jag har fått en spelning!! :D
Kanske inte är så stort, men det blir roligt! Det kommer bli på Långfredagen i Häggums K:a, jag ska spela 2 långsamma stycken för soloflöjt.
Hmm. NU ska jag bara leta reda på de rätta styckena som passar till gudstjänsten. :) Men det blir roligt, det var alltför länge sedan jag spelade på någon konsert, bara jag.

Funderar på detta stycke av Bach, tror ni det kan vara något?

Sonata för solo flöjt i A dur



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback