NYA PERSPEKTIV

2011-03-31 . 17:38:46
 // Kommentarer 0


Att man har levt så länge men ändå gjort så lite
är ändå rätt fantastiskt.
Att kunna göra nya saker
på nya platser tycker jag om,
men det är också trevligt
att kunna göra gamla saker,
på gamla välbekanta platser.

Idag har jag sovit lite mer än vanligt,
och ätit nya saker till frukost.
Jag har tittat på soluppgången från mitt fönster.
Det har jag aldrig gjort innan,
trots att solen alltid lyser upp rummet på morgonen.
Jag har sett min väg till bussen
från just den där vinkeln.
Jag har suttit på torget
på just den där bänken,
och njutit av vädret,
bara för att jag ville det.
Jag har skrattat ovanligt mycket
med mina vänner,
Jag har spelat kortspel, det har jag
inte gjort på flera år.
Jag har krypit runt på golvet
tillsammans med andra esteter.
Jag tyckte inte alls att det var något
konstigt med det,
det gjorde inte de andra heller.
Jag har varit nöjd med allt jag
gjorde idag.
Det har jag aldrig varit innan.
Det var en trevlig känsla.
Jag har sjungt högt och tydligt
utan att skämmas för att höras,
att synas, att finnas.
Det var också trevligt
och jag tycker
att jag ska fortsätta göra det.
Det är också nytt.





www.weheartit.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback