CUPCAKES!

2011-03-22 . 21:47:35
estet // Kommentarer 0




Har precis ätit mig mätt på lite mat á la Lady&Lufsen. (med andra od, för er icke-disney-fans, spaghetti&köttbullar) Mysigt det! :)

Jag brukar inte vanligtvis tycka om tisdagar - det är den enda dagen på veckan då vi inte har någon estetisk lektion (inom musiken alltså), vilket alltid gör oss lika uttråkade och trötta. MEN, idag var vår första lektion, Kultur&Idéhistoria inställd, vilket betydde sovmorgon + lite tid till att repa inför klasskonserten! :) Det gick väl...uhm..bra antar jag. Jo, men det gick bra! Idag blev det lite rep på The Blues Brothers – Everybody Needs Somebody To Love med både band och kör. ÄR faktiskt RIKTIGT  EXTRA SUPERSTOLT över några av mina kära klasskompisar som både arrat för alla möjliga instrument PLUS gjort en massa stämmor till kören! Lät väldigt bra!

Efter skolan blev det till min stora glädje ännu mera rep för min del, den här gången med Klara och Martin - vi ska spela Czardas till klasskonserten - ser verkligen fram emot det! Stycket är väldigt svårt, så jag är stolt över oss alla tre för att repet gick så bra! :)

klicka här för att se Malena Ernman och Martin Frösts version av Czardas! Czardas är det stycke de spelar FÖRST, sen är det Humlans flykt (som vi INTE ska spela)
 
Efter DET åkte vi till Beata för lite muffinsbak! Även om cupcakesen blev väldigt smurffärgade och lite allmänt läskiga så var dom såååå goda! MUMS!
Imorgon är det studiedag (yey!) och då ska mamma och jag åka och luncha på stan :) blir trevligt. vi kommer även hem med en väldigt nyklippt hund - jag lovar, jag ska ge er lite före&efter-bilder - haha det är alltid lika roligt att få se Molly när hon kommer hem!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback