Bela Bartok

2011-06-13 . 20:37:36
 // Kommentarer 0


Sitter med partituret till Bartok Concerto For Orchestra i min hand, och blir inte riktigt sådär pepp på att få hem flöjtstämman... Flöjtstämman (kan inte fatta att jag säger det här) är rent ut sagt MARDRÖMSLIK. Känner på mig att det kommer bli ett himla jobb, men så är det ju med Vägus. Men det roliga är ju att det faktiskt funkar till slut - då har man klarat ännu ett "omöjligt" stycke och känner sig riktigt stolt. Det är ju ändå resultatet som är roligt (tycker jag iallafall)!

Men som ni ser här... partituret är på 147 sidor, och flöjtstämman ser inte riiiktigt så rolig ut..

om ni tvivlar på att det är svårt, ta och lyssna på sats nr 4 ("Finale") och... lyssna helt enkelt.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback