Moulin Rouge

2011-02-23 . 19:18:24
estet // Kommentarer 0


hej på er!
Nu sitter jag och, än en gång, ser på en ny favoritfilm! I helgen var jag ju hos Jonathan och såg på musikalfilsmarathon, och självkart såg Lova (klassens absoluta musikalgeni) till att ta med Moulin Rouge - en film som tydligen skulle vara helt underbar och dramatiskt. Visst hade jag lite fördomar, trodde den skulle vara lite "gammalmodig", lite tråkig sådär. Jag kunde inte ha mer fel säger jag bara! :D
En underbar film, med underbar musik, och underbara skådespelare! Kan inte bli bättre!
Det är väl en typisk musikal skulle jag tro, men det är något speciellt med den ändå!
Mycket kärlek, lite avundsjuka, hat, drama, sjukdomar... Den har ALLT! (hahaha, ursäkta om det blir lite reklamaktigt nu.. men den är faktiskt bra!)
Eftersom jag är en sådan extrem filmälskare så åkte jag och köpte filmen samma dag jag kom hem! :)
Som ni nog förstår så blir det här, rätt solklart, veckans (om inte månadens, och om man ska ta i - årets) bästa film! Se den! Det är så värt det, speciellt om man tycker om musikaler!! :D

Känd låt från filmen: Nicole Kidman – Come What May



SE DEN!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback