gamla gôa Gôteborg

2011-08-09 . 23:29:42
funderingar // Kommentarer 0


NU sitter jag här, trött och väldigt seg, men ack så glad. Idag var vi i Fyra för Musik i Göteborg för att få lite extra pengar (vilket i och för sig inte gick så bra, Skövdebor är mer generösa!), och det var toppen!
Vi kom dit vid kanske tolv-tiden, för att sedan få lite sällskap av Gustav, en klarinettist i Vägus som kommit för att lyssna lite, och traskade iväg mot Arkaden (?) där vi stod och spelade ett tag.
OCH VI SÅG EN KÄNDIS DÄR!! Eller ja, de andra såg honom, jag fattade inte först vart han stod. (Som vanligt?)  
inte för att jag vet vem det är, men det är ju alltid kul att se någon som varit med i TV... haha :)

Efter allt detta gick vi och köpte med oss mat från thai-restaurangen i Kompassen (SOM BTW SERVERAR GOASTE MATEN I GTB!!) och gick och satte oss vid någon park och tittade på alla Paddan-båtar som åkte förbi.
Efter lunchen drog vi oss mot Domkyrkan och spelade lite där, men då det inte gick så jättejättebra där - det var ändå roligt! - så åkte vi till Haga och ställde oss där istället.

DÄR gick det lite bättre!
Kort sagt så fick vi där uppleva både allsång och dans, och jag fick nästan en tia i huvudet då en dam som bodde i lägenheten  4 meter framför där vi stod kastade ner dricks åt oss! :) Vi fick även lite nya låttips av en urinvånare från Götet, alltid lika kul!! Sen fick vi självklart också lite beröm här och där från musiknjutare!
Det är ju också rätt ok tycker jag. ;)
 
Nu ska jag ta och titta lite på The Glee Project innan jag går och lägger mig, och kanske hinner jag lyssna lite på min nya chill-artist på Spotify - Sondre Lechre, ett ungt stjärnskott från Norge. Härlig musik det där!
Sondre Lerche – Two Way Monologue










Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback