DON'T TRY SO HARD

2011-04-27 . 22:54:20
funderingar // Kommentarer 0


Queen – Don't Try So Hard

Idag tror jag inte riktigt det finns så mycket att säga. Det har varit en händelsefull dag, men det är ändå ingenting som känns viktigt... Har varit nedstämd hela dagen. Usch, tycker inte alls om det... det är nämligen så att min handväska (plus eventuellt mina nycklar) är borta, och jag har inte den blekaste aning om var den kan vara... Jag har suttit och funderat i dagar, men jag kommer verkligen inte på var de kan vara....Hmm.. får väl fortsätta fundera.

Men som sagt - en del saker har dock hänt! Bland annat är jag nu, officiellt sett, med i Paradorkestern! Igen! Jepp, snart står jag där igen, i de nya uniformerna och spelar...blir väl, om jag ska ta i, roligt. Antar jag. Eller jo, det är nog kul, får ju träffa några kamrater igen - det är ju alltid trevligt!
Jag har också skrivit mitt allra första CV! Spännande spännande! Jag tänkte ta en liten promenad imorgon och leta efter sommarjobb i en massa affärer i centrum, fick aldrig jobbet hos Nyttogubbarna nämligen (BU! De ville inte ens ha någon jobbintervju...). Så kan det gå! Men som sagt, man får ju inte direkt ge upp hoppet? Så därför skrev jag ut femton stycken kopior av CV:t och laddar upp för att propagera för mig själv. Det är ju alltid nyttigt att kunna, speciellt när jag vill bli musiker - känns som att man kommer få göra det ganska ofta då!

Nu ska jag fortsätta lyssna på det HÄR stycket. Ett väldigt enkelt, men ändå otroligt vackert stycke för kör, och det verkar som att det är ett stycke två-treornas kör sjunger varje vårkonsert. Så kanske får vi höra den snart i St:a Helena?

Nu ska jag kolla lite på CSI: NY (skräll) och fortsätta klia i ögonen. FY FÖR POLLEN!!! God natt!!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback