första dagen på ett nytt liv

2014-09-08 . 23:35:25
musik // Kommentarer 0


 
Eller? Är det det? För nu äre ju officiellt. Nu är jag kammarmusiker  riktigt. Eller ja, typ. Om tre år så kan jag ju iallafall säga det helt supersäkert! Min första "riktiga" dag är iallafall klar - och det känns så jäkla bra, behöver jag säga mer?
 
har övat sönder mig idag iallafall - när jag pratade med mamma tidigare så trodde hon jag var hes hehe. Antar att det är sån man låter när man övat på den där nedra dubbeltungan i typ två timmar. Min akilleshäl, det dära. Fick iallafall sjuuuuuuk kramp i läpparna, och då känner jag mig ju som hemma. har ju inte spelat flöjt på hela sommaren, så måste ju komma igång ordentligt igen - och det är ju rätt så lätt att spela för mycket när man kan öva i slottskammare liksom. Och imorron har jag min första lektion. Flöjtlektion alltså. Är sjukt nervös. Har till och med köpt äpplemos så jag kan göra havregrynsgröt på morgonen - och då jäklar är det illa. Men det ska nog gå, har ju bara hört bra saker om min lärare. Plus, som sagt, så är jag ju faktiskt på ett slott hela dagarna, och mina kära klasskompisar är ju rätt underbara. De här tre åren blir nog inte helt illa faktiskt. 
 
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback