en kväll i hufvudstaden

2014-01-16 . 00:23:00
instagram // Kommentarer 0



idag var en bra dag. Alla flöjtister på Konservatoriet (alla fyra, wow) fick chansen att åka med vår lärare till Stockholm och lyssna på Radiosymfonikerna i Berwaldhallen. Det var soloflöjtisten (och senare dirigenten) Jaime Martin som spelade Mozarts andra flöjtkonsert i D-dur och Chaminades flöjtkonsert (som jag spelar just nu!!), och det var helt fantastiskt! Jag hade aldrig varit i Berwaldhallen tidigare. och vi fick platser på läktaren  "bakom" orkestern - så vi var lite oroliga hur ljudet skulle vara. Man vill ju höra flöjten ordentligt liksom. Men det gick bra, och jag fattar verkligen inte hur man kan klara av att spela så extremt kraftigt och vackert på det lägre registret som Jaime gjorde - utan att svimma. Jag satt bara och gapade i princip under hela konserten. Så himla coolt!


Vi hade någon timme ledig innan konserten började, så vi vandrade till ett gammal och jättemysigt fik (tror det var Sturekatten) och satte oss. Har fått för mig att jag börjat dricka kaffe av någon anledning, så en cappuccino och en semla var rätt skönt efter en rätt äckligt lång tågresa. Och allt var så himla fint!! Inte bara fiket, utan hela staden! Jag hoppas verkligen att jag kommer bo i Stockholm under någon period under mitt liv.
Sån underbar stad verkligen.
Konserten var iallafall jättebra. Efter Mozart och Chaminade spelade dom Mendelssohns fyra, och det var grymt - såklart. Rätt skönt att komma iväg från Falun ett tag, om så bara för en liten stund. Nu ska jag bara försöka landa, kom hem för kanske en halvtimme sen efter att ha gått till skolan för att hämta lite grejer. Tror jag ska koka en kopp te eller något och vända om dygnet till det normala igen. Det är rätt jobbigt att vara nattmänniska ibland, speciellt under skoldagar. Ciao!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback